blogas.raskakcija.lt

“Maisto Logistikos Centras”. Visos mirštančios parduotuvės atrodo vienodai

Ateiname į šią žemę su triukšmu, išeiname tyliai.

Ne, čia ne apie žmogaus gyvybės laikinumą šioje žemėje, čia apie prekybą, verslą.

Praėjo pusmetis, kai atsidarė pirmoji “Maisto Logistikos Centro” parduotuvė Lazdynuose.

18 valanda, lyg ir turėtų būti piko valanda tokio tipo parduotuvei, tačiau joje 2 pirkėjai su manimi. Parduotuvė tuščia, šviežių prekių iš esmės nėra, vienas šaldytuvas paverstas lentyna – ilgo galiojimo pienas ir desertai, dešrigaliukai. Tuščia erdvė uždengta viena eilute “Redbull”. Gėrimų minimaliai, nors vasara.

Vienintėlė tikrai gera kaina – aliejus, bet su pasibaigusiu galiojimu. Nuobodžiaujantis pardavėjas prie kasos.

Išėjau su riešutukais ir gerimuku vaikui, nes “akcija”. Iš 2 pirkėjų apsipirko tik vienas.

Visos mirštančios parduotuvės atrodo vienodai – tuštuma, ištemptos viena linija neapyvarčios prekės, “strateginių” prekių nebuvimas, nes nėra pinigų. Iš esmės visiškai pildosi mano pirmosios prognozės.

Buvo spaudoje pranešimas, kad bus permąstymas, rekoncepcija (po pusės metų!), investuotojo (pinigų) paieška. Į ką ieškoma investuotojo? Į super vietas? Į augančius srautus? Į progresyvią koncepciją?

Pirmasis “lietuviškas žemų kainų tinklas” su lietuviškais gamintojais. Nereikia daugumai lietuviškų gamintojų tokio tinklo ir pirkėjui nelabai reikia.

Visada atrodo viskas lengva – sutrenki paletes, paimi populiariausius gamintojus, darai mažą antkainį ir ateis tau džiaugsmas. Ne, jis neateis. Lietuva – aukštų bazinių kainų rinka ir kuo populiaresnis gamintojas, tuo aukštesnė bazinė kaina ir mažas antkainis nepadarys vartotojui įdomios kainos. Tai tinklą ir atvedė prie mirties.

Ar gali tokia koncepcija veikti? Tai aišku gali, bet čia reikia smegenų gebančių pajausti nišą arba bent sugebančių nukopijuoti “Mere” (oi, apie šitus gražuolius dar parašysiu), bet paciento smegenys mirę, reikia atjungti gyvybę palaikančius aparatus.

2023 metų apsilankymas

Teko apsilankyti naujojoje “mažų kainų” “Maisto Logistikos Centras” parduotuvėje.

Buvo tiek daug triukšmo, eilės kur neateisi.

Bus ilgas tekstas, tai jei kam nesinori skaityti, pavartykit nuotraukas su analogiškų prekių palyginimu tarp jų Rimi ir Maxima, tų parduotuvių, kurios yra Lazdynuose, nes čia parduotuvė Lazdynų gyventojams, kiti dėl tokios naudos vargu ar važiuos.

Dabar apie viską iš eilės…

Lūkesčiai, pas visus lūkesčiai, kad ateis burtininkas, duos mažas kainas ir sudrebės Lidlmaxikiriminiai. Deja.
Triukšmas spaudoje padarė “meškos” paslaugą šitam verslui – davė pirkėjų srautą, kurie išnešė prekes, ypatingai šviežias, ir ne todėl, kad geros kainos, o todėl, kad jei atvažiavau, tai jau kažką paimsiu. Dabar užims laiko užsakyti prekes, kad atvežtų tiekėjai, kuriems šis klientas su viena parduotuve toli gražu ne pirmoje vietoje ir ne antroje ir ne trečioje…

Tiekėjai

Tikėtis padaryti rinkoje revoliuciją su didžiaisias didžiųjų tinklų tiekėjais neįmanoma be perkamosios galios. “Pieno žvaigždės”, “Vilniaus duona”, “Sanitex”, „MV GROUP Distribution“, “Eugesta”, “Daisena”, “Krekenavos agrofirma”, “Kėdainių konservų fabrikas” nežais pagal kitokias taisykles, neduos geresnių kainų. Na, taip kai kurie iš jų turi pigesnių prekių serijas, bet jos vis vien bus brangesnės už prekybos tinklų prekių ženklus. Jeigu esi mažas, šok su mažaisiais…

Darbuotojų efektyvumas

Parduotuvės steigėjai daug komunikavo apie savo prekes ant palečių, kaip tai padeda efektyviai dirbti ir nebus ten šviežios mėsos, vaisių daržovių, bet… pasiėmė duoną, pieną – kasdienio užsakymo-dėliojimo po vieną į lentyną ir kasdienio nurašymo prekes. Patys modelį sugalvojo, patys modelį sugriovė. Juo labiau, kad “Vilniaus duonos” ir “Pieno žvaigždžių” kainų atpažįstamumas aukštas. O jos aukštesnės nei Rimi.

Kainos

Sutampančios su tinklais prekės brangesnės, kai kur dvigubai. “Mondelez”, “Daisenos” produkcijos kainos kaip tinklų akcijine kaina. Yra pigios buitinės chemijos, higienos prekių iš “Koslita”, kažkiek ukrainietiškos konditerijos, “Volfas Engelman” produkcijos. Bet ar tai generuos klientų srautą? Kaip į rusišką analogiško formato “Mere”? Ne.

“Maisto Logistikos Centras” parduotuvė
Rimi
“Maisto Logistikos Centras” parduotuvė
Maxima
“Maisto Logistikos Centras” parduotuvė
“Maisto Logistikos Centras” parduotuvė

Finansai

Taigi, tai Lazdynų mikrorajono parduotuvėlė, kuri pritrauks per dieną kokius 500 pirkėjų su 8 eurais, važiuoti kažkam iš toliau prasmės nėra. 120 000 € apyvarta, minus 20 000€ PVM, minus 16 000 € alga tiems 8 darbuotojams su visais mokesčiais, prekių užpirkimas ir pelno nėra. O kur dar nuoma, mokesčiai už paslaugas? Ko gero teks pridėti iš savų.

Kas visumoje? Keistas partnerių pasirinkimas, pačių sukurta ir pažeista koncepcija, neparuošti namų darbai, nesužiūrėtos kainos net artimiausioje Rimi parduotuvėje ves prie nuostolių ir greito uždarymo. Net artėjančios šventės nepadės, nes ką ten pirkti toms šventėms?

Aišku, linkiu sau, kad klystu, kad čia “naujas progresyvus”, “taisykles laužantis” parduotuvės formatas ir mes dar apie juos išgirsim, tačiau dabar yra taip. 2023 metai

PRICER.LT: MERE – BJAURUSIS RUSIŠKAS UTIONKAS (ANČIUKAS), ROPOJANTIS PO BALTIJOS ŠALIS

Dalintis:
0 0 balsai
Straipsnio vertinimas
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai įvertinti
Inline Feedbacks
Rodyti visus komentarus

Naujausi akcijų leidiniai