blogas.raskakcija.lt

Futbolo sirgalių skaičiaus didėjimas visame pasaulyje skatina futbolo atributikos rinkos augimą

Futbolo atributikos rinkos pristatymas

Futbolo atributika – tai specialiai sukurtų prekių ir paslaugų naudojimas futbolo lygoms, komandoms, klubams ir asmenybėms reklamuoti ir parduoti. Tai susiję su susitarimais, licencijavimu ir intelektinės nuosavybės įstatymais susijusius su logotipais ir patentais. Futbolo atributika apima aksesuarus, drabužius, įrangą, žaislus, žaidimus ir avalynę. Visame pasaulyje galima įsigyti “Manchester United”, “Man City”, “New Castle United” ir “Liverpool FC” atributikos.

Rinka
Futbolo atributikos prekių kategorijos: aksesuarai, drabužiai, žaisliai ir žaidimai:

  • Apranga
    ■ Marškinėliai ir palaidinės
    ■ Striukės ir švarkai
    ■ Treniruočių ir sportinės kelnės
    ■ Kiti (šortai, striukės su gobtuvu ir kt.)
  • Priedai
    ■ Pirštinės
    ■ Blauzdų apsaugos
    ■ Kamuoliai
    ■ Kiti (kepurės, šalikai, buteliai ir kt.)
  • Žaislai ir žaidimai
    ■ Kompiuteriniai žaidimai
    ■ Stalo futbolas
    ■ Futbolo rinkiniai
  • ■ Stadionų dėlionės (puzzles)
    ■ Kiti (raktų pakabukai ir kt.)
  • Kiti (avalynė ir kt.)

Futbolo sirgalių skaičiaus didėjimas visame pasaulyje skatina futbolo atributikos rinkos augimą

Gerbėjai vis entuziastingiau palaiko savo mėgstamas komandas, o tai skatina marškinėlių, šalikų, kepuraičių ir kitų su futbolu susijusių aksesuarų pardavimus. Madrido “Real Madrid” yra vienas didžiausių futbolo klubų, turintis apie 400 mln. gerbėjų visame pasaulyje. Remiantis “Sports Brief” duomenimis, 2022 m. “Manchester United” buvo komanda, kurios sportinių marškinėlių parduota daugiausiai pasaulyje. Komanda per savo platinimo partnerį “Adidas” pardavė apie 3,22 mln. marškinėlių. Taigi futbolo sirgalių skaičiaus augimas visame pasaulyje skatina futbolo atributikos rinkos plėtrą.

Futbolo klubai daugiausia dėmesio skiria sirgalių įtraukimo iniciatyvoms, įskaitant renginius, susitikimus ir pasimatymus bei sirgalių grupes. Šie renginiai skatina glaudesnį sirgalių ir jų mėgstamų komandų ryšį, todėl didėja futbolo prekių paklausa. 2022 m. spalį “Manchester United” klubas surengė sirgalių renginį Kalkutoje (Indija). Renginys buvo pavadintas #ILOVEUNITED. Taigi futbolo renginių skaičiaus didėjimas skatina futbolo atributikos rinkos pažangą.

Profesionalių futbolo lygų skaičiaus augimas

Futbolo lygos ir turnyrai įvairiuose regionuose atlieka svarbų vaidmenį populiarinant šią sporto šaką ir sporto reikmenis, pavyzdžiui, marškinėlius, treniruočių ir sportines kelnes, šortus, raktų pakabukus, puodelius ir kepuraites. Tokie žaidėjai kaip Cristiano Ronaldo, Lionelis Messi ir Neymaras daro įtaką savo gerbėjams, kad šie pirktų jų vardinius marškinėlius. 2018 m. per 12 valandų buvo parduota Cristiano Ronaldo atributikos už 60 mln. dolerių.

Profesionalių futbolo lygų steigimas įvairiose šalyse skatina sirgalių įsitraukimą ir atributikos pardavimus. Tokios lygos, kaip Anglijos “Premier” lyga, “La Liga”, “Bundesliga” ir “Serie A”, daro didelę įtaką futbolo atributikos rinkos daliai. Be to, didėjantis moterų futbolo populiarumas skatina moterų futbolo prekių paklausą.

Regioninės perspektyvos

Remiantis naujausia futbolo prekių rinkos prognoze, prognozuojama, kad nuo 2023 m. iki 2031 m. didžiausią rinkos dalį sudarys Europa. Šio regiono rinkos dinamiką lemia futbolo klubų skaičiaus didėjimas ir sirgalių skaičiaus augimas. UEFA Europos čempionatas yra vienas didžiausių futbolo renginių visame pasaulyje.

Didėjantis futbolo varžybų, tokių kaip Indijos superlyga ir “Santhosh Trophy”, populiarumas didina Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono rinkos trajektoriją. Pastaraisiais metais futbolo populiarumas Indijoje auga dėl žiniasklaidos dėmesio, geresnės infrastruktūros, masinio futbolo augimo ir užsienio įtakos. Tikimasi, kad per ateinančius kelerius metus tai paskatins rinkos statistiką Azijos ir Ramiojo vandenyno regione.

Lietuvos perspektyvos

Europos futbolo čempionatas 2024 ir prekybos tinklai. Kas bendro?

Atsakymas – sukuriama EMOCIJA. O emocija atveria platų kelią verslo galimybėms. Bet tokių galimybių realizavimui reikia noro kurti ir tai kiek sunkiau nei “štampuoti” kuponus su limituotais bananų ir cukraus kiekiais ar įsigyti kokią lipdukinę franšizę.

Kas yra mažmeninė prekyba? Daug kas pasakys, kad tai kainos, kokybė, asortimentas. Čia nieko keisto – visos apklausos rodo, kad tai pagrindiniai faktoriai. Na, dar atstumas, patogumas. Nors su realybe tai neturi nieko bendro. Tinklas su mažu asortimentu gali atrodyti, kaip su plačiu, tinklas su didelėmis kainomis, gali įtikinti, kad jis pigus, o kur dar statusas – “aš čia toks ir šitame tinkle nepirksiu”. Ir visa tai yra jausmai, emocijos ir nieko bendro su racionaliu kainų lygiu, asortimento dydžiu ar panašiai neturi. O štai su emocijomis ir potyriais mūsų tinklai dirbti nemoka, gal kažkada kažkiek ir mokėjo, bet dabar tikrai ne.

Teminis prekių išdėstymas Euro čempionato proga. Taip, mums jau paraleliniam socialiniam tinkle prirašė komentarų žmonės be fantazijų: “tai čia gi alus, futbolas LT nepopuliarus”. Lyg tai užkandžių, gaiviųjų gėrimų gamintojai reklaminių biudžetų neturėtų, lyg tai LT nėra kitos populiarios sporto šakos.

Problema ne čia, problema – marketingo lygis Lietuvoje, kur viskas nuėjo į reitingus, medalius, pasitapšnojimus visokiuose profiliniuose renginiuose, kopijuojančią konkurenciją, užmirštant tai, kas vyksta aplink, kas aktualu pirkėjui ir patį pirkėją.

@pricer_lietuva

Europos futbolo čempionatas 2024 ir prekybos tinklai. Kas bendro? Atsakymas – sukuriama EMOCIJA. O emocija atveria platų kelią verslo galimybėms. Bet tokių galimybių realizavimui reikia noro kurti ir tai kiek sunkiau nei “štampuoti” kuponus su limituotais bananų ir cukraus kiekiais

♬ original sound – PRICER LT – PRICER LT

Europos futbolo čempionatas 2024 ir prekybos tinklai. Kas bendro?

Pagrindiniai futbolo atributikos rinkos žaidėjai

Dauguma futbolo atributika bendrovių daug investuoja į reklaminę veiklą, siekdamos plėsti savo veiklą pasaulyje. Jos taip pat taiko įvairias strategijas, pavyzdžiui, susijungimų ir įsigijimų, partnerystės ir bendradarbiavimo, kad padidintų savo rinkos dalį ir pajamas.

“Adidas” AG, “BasicNet” S.p.A., “Epic Sports” Inc., “Fanatics” Inc., “Joma Sport” S.A., “Macron” S.p.A., “New Balance Athletics” Inc., “Nike” Inc., “Puma” SE ir “Under Armour” Inc. yra svarbūs šioje pramonės šakoje veikiantys subjektai.

Svarbiausi pokyčiai futbolo prekių rinkoje:

  • 2023 m. liepos mėn. bendrovė “Art of Football” pristatė moterų pasaulio futbolo čempionatui skirtą kolekciją. Šis prekės ženklas siekia futbolo sirgalių kultūrą paversti gyvenimo būdu ir pagerbti moterų žaidimą.
  • 2023 m. kovo mėn. “Adidas AG” pristatė “Football Icons” marškinėlių kolekciją, kurią sudaro kai kurių svarbiausių klubų ir federacijų marškinėlių kopijos.
  • 2022 m. rugsėjį “Nike Inc.” pristatė naujus futbolo marškinėlius, skirtus 2022 m. Katare vyksiančiam pasaulio futbolo čempionatui skirtoms nacionalinėms rinktinėms. Marškinėliai buvo pagaminti iš 100 % perdirbto poliesterio.

Pasaulinės futbolo prekių rinkos perspektyvos 2031 m.

  • 2022 m. pasaulinės pramonės vertė siekė 11,4 mlrd. USD
  • Numatoma, kad nuo 2023 m. iki 2031 m. ji augs 6,5 % ir 2031 m. pabaigoje pasieks 20,0 mlrd. USD

Analitikų požiūris į rinkos vystymosi scenarijų

  • Dėl futbolo gerbėjų skaičiaus didėjimo visame pasaulyje ir profesionalių futbolo lygų bei turnyrų populiarumo prognozuojama, kad artimiausiu metu futbolo prekių rinka didės. Be to, futbolo prekių e-prekybos augimas prognozuojamu laikotarpiu skatins rinkos plėtrą.
  • Socialiniai tinklai vaidina svarbų vaidmenį futbolo prekių rinkos augime. Socialinės žiniasklaidos platformos tapo reikšmingomis reklamuojant futbolo prekes. Įvairūs klubai, žaidėjai ir lygos remiasi
    socialine žiniasklaida, kad pasiektų platesnę auditoriją ir reklamuotų savo produktus. Pasaulinės futbolo prekių rinkos tiekėjai / pardavėjai siūlo individualizuotus ir pritaikytus produktus, kad praplėstų klientų ratą.

Vertingiausi pasaulyje futbolo klubų prekių ženklai

Kai 1872 m. pirmą kartą buvo pradėtos žaisti seniausios nacionalinės futbolo varžybos – FA taurė – žaidėjams nebuvo mokamas atlyginimas, klubai buvo vietinės asociacijos ir nebuvo tokių dalykų kaip futbolo prekės ženklai.

Peršokus pusantro šimtmečio į priekį, daugelis futbolo klubų yra pasauliniu mastu panašiai žinomi kaip tokie gerai žinomi vartotojų prekių ženklai kaip “Apple” ar “Coca-Cola”, ir tuo pat metu pasižymi didžiuliu visų visuomenės sluoksnių sirgalių lojalumu.

Šios savybės turi didžiulę finansinę vertę. Klubai ne tik konkuruoja aikštėje, bet ir kaip futbolo prekių ženklai. Prekės ženklų vertinimo ir strategijos konsultacijų bendrovė “Brand Finance” sudarė 50 vertingiausių pasaulyje futbolo klubų prekės ženklų sąrašą.

ℹ️ Prekės ženklo vertė – tai dabartinė pajamų, konkrečiai susijusių su futbolo komandos prekės ženklo reputacija, vertė. Tai atskira ir skirtinga nuo rinkos vertės arba visos organizacijos vertės (t. y. kiek kainuotų nusipirkti komandą).

Kuris futbolo klubas turi vertingiausią prekės ženklą?

Anglijos “Premier” lygos futbolo klubas “Manchester City FC”, 2023 m. įvertintas 1,56 mlrd. dolerių, užima vertingiausio futbolo prekės ženklo pirmąją vietą. Klubo prekės ženklo vertė per praėjusius metus išaugo 13,5 %, o tai liudija apie pastarųjų metų nuolatinę klubo sėkmę vidaus ir tarptautinėje arenoje. Nuo 2011 m. “Premier” lygą klubas laimėjo septynis kartus, o 2023 m. klubas pasiekė istorinį “trejetuką” – laimėjo “Premier” lygą, Čempionų lygą ir FA taurę per vieną sezoną.

50 labiausiai vertinamų pasaulio futbolo klubų prekės ženklų, išreikštų milijonais JAV dolerių.
Prekės ženklas / Šalis / Prekės ženklo vertė (mln. JAV dolerių) / Vertės pokytis (2022-2023)
1 Manchester City FC / JK / 1 562 USD / +13,50 proc.
2 Real Madrid CF / Ispanija / 1 513 USD / -14,40 %.
3 FC Barcelona / Ispanija / 1 425 USD / -7,20 %.
4 Manchester United FC / JK / 1 412 USD / -2,60%
5 Liverpool FC / JK / 1 411 USD / -4,40%
6 Paris Saint-Germain / Prancūzija / 1 174 USD / -1,40%
7 FC Bayern Munich / Vokietija / 1 140 USD / -11,30%
8 Arsenal FC / JK / $940 / +0,02%
9 Tottenham Hotspur FC / JK / 931 USD / -8,00%
10 Chelsea FC / JK / 893 USD / -9,90%

Nuo “City” nedaug atsilieka Ispanijos “Real Madrid CF” prekės ženklas, kurio vertė taip pat šiek tiek viršija 1,5 mlrd. dolerių, tačiau per pastaruosius metus ji sumažėjo 14 %. Šį sezoną klubas prarado tiek šalies lygos, tiek Europos čempionų titulus, o tai prisidėjo prie jo prekės ženklo vertės sumažėjimo 2023 m.

Ispanijos Katalonijos dalyje FC “Barcelona” prekės ženklas išlieka trečioje vietoje ir vertinamas 1,4 mlrd. dolerių. Šios dvi Ispanijos milžinės turi beveik dvigubą Ispanijos vidaus lygos “La Liga” kontrolę: per 94 metus nuo lygos įkūrimo viena iš jų laimėjo titulą 62 kartus.

2000-aisiais ši konkurencija įgavo dar vieną pranašumą, kai po vieną titulą iškovojo Lionelis Messi ir Cristiano Ronaldo – dvi labiausiai pasaulyje sekamos įžymybės, dažnai laikomos vienais geriausių žaidėjų, žaidusių šį žaidimą.

Nors per pastaruosius penkerius metus ir Messi, ir Ronaldo išvyko, “Barcelona” ir Madrido “Real” prekės ženklai išliko atsparūs. Nuo 2013 m. abu klubai nuolat patenka į vertingiausių futbolo klubų prekės ženklų penketuką.

Dar keturi klubų prekių ženklai buvo įvertinti daugiau nei 1 mlrd. dolerių:

Manchester United FC, Anglija, (1,41 mlrd. JAV dolerių).
FC “Liverpool”, Anglija (1,41 mlrd. JAV dolerių)
Paris Saint-Germain, Prancūzija (1,17 mlrd. JAV dolerių)
Miuncheno “Bayern”, Vokietija (1,14 mlrd. JAV dolerių)

Vertingiausius futbolo prekės ženklus turinčios šalys

Vertinant iš regioninės perspektyvos, daugiausiai vertingų futbolo klubų prekės ženklų (18) yra Jungtinėje Karalystėje, visi jie yra Anglijoje, išskyrus Škotijos “Celtic FC”.

Šalies klubų prekės ženklo vertė (mln. JAV dolerių)
JK 18 9 371 USD
Vokietija 10 2 992 USD
Ispanija 9 4 374 USD
Italija 6 2 131 USD
Prancūzija 3 1 519 USD
Portugalija 2 228 USD
Nyderlandai 1 172 USD
Brazilija 1 102 USD
Iš viso 50 20 889 USD

Po Jungtinės Karalystės seka Vokietija (10) ir Ispanija (9), kurių prekių ženklai yra labiausiai vertinami. Šioms trims pirmaujančioms šalims tenka beveik trys ketvirtadaliai labiausiai vertinamų futbolo klubų prekės ženklų pasaulyje.

Žvelgiant dar plačiau, Europoje įsikūrę 49 iš 50 į sąrašą įtrauktų klubų – tai liudija Europos futbolo rinkos stiprumą. Vienintelė ne Europos komanda, patekusi į sąrašą, buvo CR Flamengo iš Brazilijos.

Kas yra futbolo klubo prekės ženklas?

Nors futbolo klubo prekės ženklo vertė nėra tokia pati kaip paties klubo vertė, stiprus prekės ženklas gali padaryti stebuklus klubo finansiniams rezultatams ir galiausiai jo vertei.

Užtenka pažvelgti į “Manchester United”, kuris nuo 2013 m., kai išėjo seras Alexas Fergusonas, dar ne visai atgavo savo žvaigždžių pasirodymus aikštėje, tačiau vis tiek išlieka komerciniu žonglieriumi – jo marškinėlių pardavimai 2021 m. buvo ketvirti pagal dydį.

Panašią istoriją galima stebėti su Saudo Arabijos klubu “Al-Nassr”, kai jis pasirašė sutartį su Cristiano Ronaldo, dėl kurio apsilankymai jo prekių parduotuvėje išaugo 300 proc.

Šaltinis: “The World’s Most Valuable Football Club Brands”

Dalintis:
0 0 balsai
Straipsnio vertinimas
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai įvertinti
Inline Feedbacks
Rodyti visus komentarus

Naujausi akcijų leidiniai