
Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) pradėjo tyrimą dėl prekybos tinklo „Maxima“ paskelbtos akcijos, susijusios su Kėdainių konservų marinuotiems agurkams.
Šiek tiek keista, tiesa? Bet gal yra daugiau informacijos, kurios mes nežinome.
Na, ir kas čia vyksta? Kodėl prasidėjo tyrimas?
- VRK yra gavusi skundų dėl šios akcijos.
- Yra įtarimų, kad ši akcija galėjo būti naudojama kaip būdas paveikti rinkėjų pasirinkimą artėjančių rinkimų metu.
Tyrimas
- Pradėtas tyrimas dėl rinkiminiu laikotarpiu vykstančios akcijos.
- VRK išnagrinės, ar akcija buvo vykdoma laikantis visų rinkimų įstatymų.
- Jei paaiškės, kad akcija buvo naudojama neteisėtai paveikti rinkimus, gali būti taikomos sankcijos tiek prekybos tinklui „Maxima“, tiek kitiems atsakingiems asmenims.
Aplinkybės
VRK pirmininkė Lina Petronienė informavo, kad komisija dėl šios akcijos yra sulaukusi ne vieno skundo.
Pasidomėti šia situacija ketvirtadienį vykusio VRK posėdžio metu pasiūlė komisijos narys Andrius Puksas.
Taip pat skaitykite
„Šiuo metu „Maximoje“ vyksta viena iš akcijų, kur agurkai „Gero vaizdelio“ yra parduodami už vieną centą – labai stebuklingai sutapo su pirmąją rinkimų savaite tas klausimas. Akcijos pabaiga yra kitą dieną po rinkimų dienos. Man kyla klausimas, ar nėra ryšio tarp rinkimų kampanijos ir šitos akcijos. Aš matau galimą ryšį, manau, kad reikėtų mums pasigilinti ir tą daryti dabar, bent pradėt tyrimą, o ne vėliau, kada jau bus labai post factum“, – kalbėjo A. Puksas.
„Manau, kad tai yra tikrai (klausimas – ELTA) vertas tyrimo. Turėtų būti labai įdomus šios problemos tyrimas. Nebūtų jis toks paprastas, nes taip, kaip prisikelia vaiduoklis su agurkais, matytas prieš porą dešimtmečių, kurį iš esmės sukūrė medijos, žinoma, humoro laidoje, bet mes šiandieną tikrai turėtume į tai įsigilinti“, – siūlymui pradėti tyrimą antrino komisijos narys Andrius Vaišnys.
„Tyrimą pradedam nelaukdami pirminio informacijos surinkimo, nes tas akcijas galima pasitikrinti ir internete“, – sakė VRK pirmininkė Lina Petronienė.
11 VRK narių balsavus už, o dviem susilaikius, nutarta pradėti tyrimą.
Nuo antradienio prasidėjo išankstinis balsavimas Seimo rinkimuose.
Šiomis dienomis prekybos tinkle „Maxima“ Kėdainių konservų fabriko agurkai „Geras vaizdelis“ parduodami su akcija.
Pastaroji frazė – „geras vaizdelis“ – yra siejama su Darbo partijos pirmininku ir Taikos koalicijos lyderiu Viktoru Uspaskich. Kėdainių konservų fabrikas priklauso „Vikonda grupei“, kurios akcininku kadaise buvo ir pats V. Uspaskich. Šiuo metu pagrindinė grupės akcininkė – į Seimą kandidatuojančio politiko buvusi sutuoktinė Jolanta Blažytė.

Ką apie tai manote? Ar VRK čia perdeda, ar galbūt kažkas iš tiesų slypi už šios akcijos?
Šaltiniai:
VRK pradėjo tyrimą dėl „Maxima“ akcijos Kėdainių konservų agurkams
VRK pradėjo tyrimą dėl Kėdainių konservų gaminamų agurkų akcijos rinkimų laikotarpiu
P.S. Kėdainių konservų fabriko agurkų „Geras vaizdelis“ istorija
Pirmoji atvaizdo versija

Kultūros ministras Remigijus Vilkaitis įstrigo agurkų stiklainyje, 2009 metai

Lietuva – turbūt vienintelė pasaulio valstybė, kurioje galima įsigyti marinuotų agurkų su kultūros ministro veidu. Ministras Remigijus Vilkaitis nesilaikė duoto žodžio pašalinti garbės nedarančią reklamą. Pažadas liko netesėtas Lentynose vis dar galima rasti Darbo partijos lyderio Viktoro Uspaskicho šeimos valdomos bendrovės “Kėdainių konservų fabrikas” gaminamus marinuotus agurkus, kurių stiklainius dabina R.Vilkaičio, kadaise parodijavusio tą patį V.Uspaskichą, veidas. Politikas Agurkichas, kurį “Dviračio žyniose” vaidino dabartinis kultūros ministras, vis dar šypsosi iš lentynų, ranka rodydamas į agurkus.
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) dar 2008 m. gruodį grūmojo R.Vilkaičiui dėl agurkų reklamos. “Visuomenei tas įvaizdis, kad ministras galbūt reklamuoja vieną ar kitą privačią bendrovę, yra netinkamas. Galbūt reikėtų kreiptis į tas bendroves ir paprašyti nutraukti produkcijos su jo atvaizdu gamybą”, – sakė tuometė VTEK pirmininkė Jolanta Petkevičienė.
Prieš R.Vilkaitį Kėdainių konservų fabriko agurkų etiketėse puikavosi pats V.Uspaskichas. Nuo stiklainio rinkėjams besišypsantis Agurkų Karalius dar 2003 m. užkliuvo Seimo etikos sargams. Etikos ir procedūrų komisija, vadovaujama A.Salamakino, nustatė, kad V.Uspaskichas supainiojo viešuosius ir privačiuosius interesus bei pažeidė Seimo statutą. Dar iki komisijos posėdžio tuometis Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas užbėgo įvykiams už akių ir kreipėsi į Kėdainių konservų fabriką, prašydamas nenaudoti jo atvaizdo agurkų etiketėse. Netrukus po šios istorijos buvo sudaryta reklamos sutartis su R.Vilkaičiu, ir Uspaskichą stiklainių etiketėse pakeitė Agurkichas.
Šaltinis: Kultūros ministras R.Vilkaitis įstrigo agurkų stiklainyje