blogas.raskakcija.lt

„Ikea“ globalios mažmeninės prekybos vadovas – apie kainų mažinimą, prekyviete ir kodėl įmonė daug investuoja į miegą

„Ikea“ pasaulinės mažmeninės prekybos vadovas Tolga Öncü jaučiasi optimistiškai, nes paskutinius finansinius metus baigė sėkmingai.

Švedijos baldų milžinės „Inter Ikea“ savininkės „Ikea“ veiklos pelnas per metus iki rugpjūčio 31 d. padidėjo 4 % – nuo 1,8 mlrd. iki 1,9 mlrd. svarų sterlingų (2,2 mlrd. eurų), nepaisant 9 % sumažėjusių pardavimų, nes mažmenininkė nusprendė sumažinti kainas dėl pragyvenimo išlaidų krizės.

„Aš visai didžiuojuosi darbu, kurį nuveikėme per 24-uosius finansinius metus“, – sako jis, aiškindamas, kad verslas nusprendė „iš tikrųjų eiti į priekį, kai kalbama apie įperkamumą“.

Öncü pažymi, kad mažmeninės prekybos tinklo vertingų prekių pasiūlos stiprinimas, per metus nuolat mažinant kainas, padėjo pasiekti daugiau klientų ir „padidinti žmonių, ateinančių į ‚Ikea‘, skaičių“.

„Per metus įvykdėme vieną didžiausių istorinių kainų mažinimų ir matome, kad yra galimybių „Ikea“ tęsti – tikriausiai ne tokiu pat mastu, bet rasti kelią atgal ten, kur buvome prieš pandemiją ir prieš kelis dešimtmečius.“

Sutaupyti lėšų daugiausia padės galimybės „pagerinti veiklą, sumažinti medžiagų sąnaudas ir patobulinti gaminių dizainą“, sako Öncü.

Šiais finansiniais metais „Ikea“ ir toliau bus orientuota į vertės didinimą, nes, pasak Öncü, vartotojai vis dar atsargiai vertina didelius pirkinius.

„Prieš šešis mėnesius sakėme, kad piniginės plonesnės nei bet kada anksčiau, žmones veikia infliacija, didelės palūkanų normos, ir jei pažvelgsiu bendrai, tai šioje perspektyvoje nedaug kas pasikeitė“, – sako jis.

Tačiau jis tikisi, kad „antrasis pusmetis bus šiek tiek geresnis nei dabar“, ir pridūrė, kad „nuo vasario ir kovo mėn. pradėsime matyti tam tikrus poslinkius link geresnės padėties“.

Prekyvietė / Marketplace

„Ikea“ visada buvo naujovių lyderė, o naujausias jos pasiekimas – tai tarpusavio prekyvietė, kurioje ‚Ikea‘ šeimos nariai gali pirkti ir parduoti naudotus baldus.

Öncü pabrėžia, kad mažmenininkui buvo prasminga pradėti savo perpardavimo platformą, nes didžioji dauguma namų baldų, kuriuos vartotojai parduoda tokiose platformose kaip „Facebook Marketplace“, yra „Ikea“ gaminiai.

„Yra didelė galimybė padėti tai palengvinti, turint lengvesnę prieigą prie „Ikea“ duomenų apie tuos gaminius“, – sako jis ir aiškina, kad mažmenininkas papildys sąrašus informacija apie gaminius, pavyzdžiui, jų dydžiais ir aprašymais, taip pat ‚keliomis įkvepiančiomis to gaminio nuotraukomis įvairiose aplinkose šalia jūsų nuotraukų‘.

tarpusavio prekyvietė, kurioje ‚Ikea‘ šeimos nariai gali pirkti ir parduoti naudotus baldus

Vartotojai taip pat galės naudotis remonto rinkiniais, surinkimo instrukcijomis ir atsarginėmis dalimis, ko „niekas kitas negali padaryti“ ir kas šiuo metu siūloma tik pagrindinės mažmeninės prekybos įmonės klientams.

Öncü teigia, kad naujoji prekyvietė, kuri šiuo metu bandoma Madride (Ispanija) ir Osle (Norvegija), kol kas sulaukė „milžiniškos reakcijos“, ir optimistiškai vertina jos ateitį.

„Dabar mūsų darbas – įvertinti, stebėti, koreguoti ir pritaikyti tai, kas neveikia, ir iki šių kalendorinių metų pabaigos priimti sprendimą, kaip dabar tai išplėsti visose rinkose, kuriose veikiame.“

„Esu gana optimistiškai nusiteikęs… svarbiausia, kad rastume būdą, kaip tai padaryti teisingai, kuo mažesnėmis sąnaudomis ir kuo geresnėmis paslaugomis tiek pardavėjui, tiek pirkėjui“, – sako jis.

Didelės investicijos į miegą

Öncü dalijasi „Ikea“ naujųjų finansinių metų dėmesio centre – miegas, kurį ji pradėjo stilingai – vasaros pabaigoje vykusiame renginyje sumušė pasaulio rekordą, kai buvo sukurta didžiausia dviejų dalių pižama.

Ši kategorija jau dabar yra trečia pagal dydį, o kadangi vis daugiau klientų teikia pirmenybę kokybiškam miegui nei bet kada anksčiau, mažmeninės prekybos milžinei tai atrodė neatsitiktinis sprendimas.

„Matome dideles augimo galimybes su miegu susijusiuose gaminiuose“, – sako jis, aiškindamas, kad tai apima ne tik lovas ir patalynę, bet ir sofas-lovas bei žaliuzes.

vis daugiau klientų teikia pirmenybę kokybiškam miegui

„Nusprendėme sutelkti dėmesį į šešis miegui būtinus dalykus ir padėti daugeliui žmonių rasti įperkamų ir tvarių sprendimų, kaip pagerinti geresnio miego prielaidas, daugiausia dėmesio skiriant komfortui, spalvoms, oro kokybei, šviesai, garsui ir daiktų tvarkymui“, – sako jis.

Öncü sako, kad vartotojų miego pageidavimai skiriasi nuo daugelio kultūrų.

„Jei paimčiau Lenkijos pavyzdį, 41 proc. lenkų iš tikrųjų miega ant sofos-lovos svetainėje“, – sako jis.

„Taigi, kai sakome „geresnis miegas“, kalbame ne tik apie miegamąjį, lovos čiužinį – tai ir sofa-lova, todėl pristatome 10 naujų sofų-lovų, kad iš tiesų patenkintume įvairių dydžių piniginių, skirtingų erdvių, skirtingų stilių grupių poreikius, kad galėtume aptarnauti daugybę žmonių, kurie miega ant sofos-lovos.“

Jis taip pat sako, kad šviesa yra svarbus veiksnys, lemiantis puikų miegą, todėl „Ikea“ pirkėjams siūlo „langų sprendimus“.

Dėmesys miegui bus sutelktas į naujus skyrius parduotuvėse, dalijasi Öncü, taip pat bus patobulinta interneto svetainė, kuri sudaro beveik 25 % „Ikea“ apyvartos.

„Šiuo metu siekiame perkelti savo „Ikea“ žinias apie tai, kaip pristatome produktų asortimentą savo parduotuvėse, į tai, kaip tai perkelti į programėlę ir internetą“, – sako Öncü.

Baldų mėgėjai gali ramiai miegoti žinodami, kad „Ikea“ pasirūpino jų miegamojo poreikiais.

Omnikanalė strategija

Ikea keičia savo mažmeninės prekybos strategiją, atidarydama mažesnes miesto centro parduotuves, skirtas miesto gyventojams, kurie vertina patogumą labiau nei tradicines didelio formato parduotuves. Šis pokytis apima skaitmeninio apsipirkimo galimybių tobulinimą bei tokių paslaugų kaip prekių pristatymas į namus ir užsakymų atsiėmimas internetu plėtrą. Tikslas – sukurti vientisą apsipirkimo patirtį tiek fizinėse parduotuvėse, tiek internete.


IKEA pasaulinė mažmeninės prekybos strategija: Kainų mažinimas, prekybos vietos ir dėmesys miegui

Pasaulinės IKEA mažmeninės prekybos vadovas Tolga Öncü išdėstė strateginius bendrovės prioritetus, atsižvelgiant į ekonominius iššūkius ir besikeičiančius vartotojų poreikius.

Strateginis kainų mažinimas siekiant didinti prieinamumą

Ekonominis kontekstas: Reaguodama į pragyvenimo išlaidų krizę ir silpnas būsto rinkas, IKEA teikė pirmenybę prieinamumui ir, siekdama išlaikyti rinkos dalį, sumažino ~3 000 gaminių kainas (vidutiniškai 19 %).

    Finansinis poveikis: Nepaisant 5 % sumažėjusių metinių pardavimų (39,6 mlrd. eurų „Ingka Group“ 24-aisiais finansiniais metais), kainų sumažinimas 3,3 % padidino lankytojų skaičių ir stabilizavo IKEA pasaulinės namų apstatymo įrangos rinkos dalį – 5,7 %. Veiklos pelnas vis tiek padidėjo 4 % iki 1,9 mlrd. svarų sterlingų (24 m. FY24) dėl išlaidų efektyvumo.

    Ateities planai: Iki 2025 m. planuojama toliau mažinti kainas, tačiau greičiausiai mažesniu mastu. Sutaupymus lemia tiekimo grandinės tobulinimas, mažesnės medžiagų sąnaudos ir supaprastintas gaminių dizainas.

    Tarpusavio prekybos rinka: Perpardavimas ir žiedinė ekonomika

    Rinkos paleidimas: IKEA Madride ir Osle išbando tarpusavio perpardavimo platformą, leidžiančią IKEA šeimos nariams pirkti / parduoti naudotus baldus.

    Unikalios savybės: Skelbimai automatiškai užpildomi išsamia informacija apie gaminį (dydžiai, surinkimo vadovai) ir siūlomi remonto rinkiniai / atsarginės dalys.

    Pagrindimas: ~80 % naudotų namų baldų, parduodamų tokiose platformose kaip „Facebook Marketplace“, yra IKEA gaminiai, todėl atsiranda galimybė kontroliuoti perpardavimo ekosistemas.

    Planuojama didinti mastą: Patikslinusi modelį, IKEA siekia iki 2025 m. pabaigos išplėsti šią prekyvietę visame pasaulyje.

    Didelės investicijos į miegą: Daugiau nei 2 mlrd. dolerių vertės galimybė

    Rinkos įžvalgos:

    • Žmonės kasnakt praranda 1 val. 20 min. miego (daugiau nei 20 dienų per metus), o pagrindiniai trikdžiai – stresas, ekrano laikas ir finansinis nesaugumas.
    • Regioninės tendencijos: Žemyninė Kinija pirmauja pagal miego kokybę (7 ir daugiau valandų per parą), o JAV ir Norvegija užima žemiausią vietą.
    • Miego nelygybė: Marginalizuotų grupių (LGBTQ+, finansiškai neužtikrintų asmenų) miego kokybė yra 6-9 balais mažesnė už pasaulinį miego rezultatų vidurkį (63/100).

      Produkto strategija:

      • Išplėstas asortimentas: Dėmesys sutelkiamas į „šešis esminius miego dalykus“: komfortą, šviesą, oro kokybę, garsą, tvarkymą ir spalvą.
      • 10 naujų modelių, skirtų tokioms rinkoms kaip Lenkija, kur 41 % gyventojų miega ant sofų-lovų gyvenamuosiuose kambariuose.
      • Šviesos sprendimai: Langų apdaila (pvz., užtemdančios žaliuzės), skirta miego aplinkai pagerinti.
      • Miego formulė: Bendradarbiaudama su daktaru Tomu Crawfordu (Oksfordas), IKEA sukūrė duomenimis pagrįstą sistemą, skirtą miego sprendimams individualizuoti, pabrėžiant miego režimą, ekranų ribojimą ir kambario temperatūrą.

      Finansinės ir veiklos perspektyvos

      Augimas internete: Pardavimai internetu išaugo iki 28 proc. visų pajamų (24 m.), o tai lėmė platinimo centrai, pavyzdžiui, 280 000 kv. pėdų ploto centras Dubline.

      Parduotuvių plėtra: iki 2025 m. planuojama atidaryti 58 naujas parduotuves, nepaisant lėtesnio parduotuvių augimo (41 atidaryta parduotuvė 24 m., palyginti su 60 atidarytų parduotuvių 2023 m.).

      Vadovybės optimizmas: Öncü numato, kad 2025 m. antrąjį pusmetį prasidės ekonomikos atsigavimas, kurį skatins mažesnės palūkanų normos ir atsinaujinusi būsto statyba.

      Platesnė misija: Tvarumas ir prieinamumas

      IKEA strategijos atitinka jos „demokratiško dizaino“ viziją (prieinami, tvarūs, funkcionalūs gaminiai) ir poveikio aplinkai mažinimą. Orientacija į miegą ir perpardavimo rinką sustiprina jos įsipareigojimą gerinti kasdienį gyvenimą, kartu prisitaikant prie ekonominio spaudimo.

      Apibendrinimas

      IKEA dvigubas dėmesys prieinamumui (kainų mažinimas, žiedinė ekonomika) ir miego inovacijoms atspindi subtilų atsaką į pasaulines ekonomikos ir gyvenimo būdo tendencijas, taip užtikrinant ilgalaikį atsparumą.

      Šaltiniai: (Reuters) · (Bloomberg) · (TechCrunch) · (Forbes) · (CNBC) · (Business Insider) · (Financial Times) · (The Wall Street Journal) · (McKinsey) · (Harvard Business Review)

      Dalintis:
      0 0 balsai
      Straipsnio vertinimas
      guest
      0 Komentarai
      Seniausi
      Naujausi Daugiausiai įvertinti
      Inline Feedbacks
      Rodyti visus komentarus

      Naujausi akcijų leidiniai