Editos Asakavičienės, „NielsenIQ“ (UAB „AC Nielsen Baltics“) vartotojų įžvalgų vadovės Baltijos šalyse, teigimu, konkurencija tarp mažmeninės prekybos tinklų pastaraisiais metais yra labai sustiprėjusi, o pirkėjas turi galią rinktis, nėra prisirišęs prie vieno tinklo. Dabar turbūt didžiausias pokytis, anot pašnekovės, tas, kad dalis jaunesnių vartotojų, anksčiau palankiau vertinusių „Lidl“ parduotuves, prioritetą ėmė teikti „Maximai“.
„Maximą“ kaip prekybos tinklą būtiniausioms prekėms rekomenduoja 42% apklaustųjų, „Maxima“ čia turi lyderystę, be to, reguliariai šiame tinkle lankosi 86% respondentų.
Kai kurie straipsnio komentarai:
“Tai ką ten mėgsi.. jau įeidamas parodo, kad esi potencialus vagis. Paskui, kad žioplas, nes galvoji, kad čia pigiau. Paskui, kad atminties neturi, nes bandelės užvakar buvo tokios, o dabar 2x mažesnės pasidarė, o kaina tokia pati. O dar vėliau, kad atsilikęs, nes maigai jų programėlę 10 minučių, kad kažkokią nuolaidą gaut. Ir gale dar dviguba kontrolė, kaip kalėjime.”
“LIDL koncepcija, kaip suprantu, greitas apsipirkimas, optimalus parduotuvės plotas ir prekių pasirinkimas. Dabar prikurė akcijų atrakcijų, eilės prie kasų kilometrinės. Vien dėl eilių pradėjau vengti.”
“Nesuprantu kodel as turiu programelej spaudalioti kombinacijas kad “pigiau” nusipirkciau. Seniau budavo paprasciau viskas.”
“Jo ir tie kuponai programelej, tikra katastrofa, taip dziaugiausi pradzioj, kad nors vieni normalus atsirado, be tu korteliu, o jie tada padare dar blogiau jei kiti…o nenaudot to telefo irgi nesinori, vien is principo. visiskai saudo sau i koja ir sutinku, kad maxima juda i geresne puse. Neitiketina kad taip imanoma nugrybaut ta marketinga.”
“Visose šalyse naujos Lidl beveik identiškos. Buvau Slovakijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Šveicarijoje, Italijoje, Prancūzijoje, Graikijoje. Nereikia pasakų apie ‘lietuvišką premium’.”
“Kuo toliau, tuo daugiau užsakinėjam internetu. Tegul jie kūrena savo pinigus su visais deliveriais ir akcijom, o ne aš savo laiką prie neveikiančių kasų.”
“Su ta programėle, kuponais, čekių skanavimu prie vartų (nepamenu ar pradžioje buvo) prarado pradžioje turėtą konkurencinį pranašumą. Perku specifines prekes, bet tai sudaro nežymią dalį mano apsipirkimuose”
“Pritariu, kol nebuvo kuponų ir eilės judėjo greitai, turėjo pranašumą prieš kitas parduotuves, dabar niekuo nesiskiria nuo norfos ar maximos tik kad kainos didesnės.
LIDL aplamai “žemesnės” kategorijos parduotuvė, primena IKI kokiais 1993 (IKI nepeikiu – jie tuo laiku buvo tikras proveržis, kol nepasirodė VP), didesnė prekybos ploto dalis atrodo kaip koks “šiukšlynas”, kur prekės sumestos bile kaip, bet užtat gali laisvai ir demokratiškai iš tos krūvos rinktis : )
“Tokios nepagarbos kaip Lidl nesu matęs niekur. Tiek apsauginiai marozai rusiškais keiksmažodžiais rėkia ant vaikų tiek vadybininkai įsivaizduoja, kad pas juos vien vagys ateina į savitarną ir turi nuskanuoti kvitą išeidamas. O jei aš nenoriu popierinio kvito? turiu laukti sekančio išeinančio žmogaus? O jei abi rankos užimtos? Žemiau už Lidl kristi jau sunku.”
“Ta programėlė europinio masto, ne tik Lietuvoj, jei ką. Ir pritariu, kad nesąmonė. Bet spėju, kad jiems reikia duomenų apie klientus.”
“ta Lidl programele su akciju spaudinėjimas yra pasityčiojimas. Dar meluoja, kad Lidle maziausios kainos. Produktų kokybė šiaip sau. Manipuliavimai kainomis ir gudravimai: “2+1”, “-6%”, “-40% antram vienetui” ir pan. Vartotojų teisių tarnyba turėtų apskritai uždrausti prekybininkams tokius manipuliavimus tariamomis nuolaidomis, nes grynai apgaudinėja senus žmones arba skubančius.”
“Palaukit dar. Jie baigė diegti elektroninių kainų sistemą. Galės kainas koreguoti kad ir kas minutę. Nebent nusifotkinsi kiekvieną kainą prieš eidamas prie kasos.”
“Man ji vis dar nr1, nors tie kuponai nervima, bet nėra parduotuvės, kad be lojalumo kokios nors programos tau normalia kaina parduotų buitchemiją ar kavą. Pas mus ne akcijos perki moki kosmosą, o su akcija jau panašu į normalią kainą. Bet kuo jų savitarna patinka – tik kortelės, todėl daug greičiau juda nei savitarnos su grynais kitur”
Šaltinis: NiQ ekspertė: jaunesni pirkėjai, anksčiau mėgę „Lidl“, dabar palankiau vertina „Maximos“ parduotuves
Taip pat skaitykite:
Kaip tapti “Kainų čempionu”? Rubrika “Skaitytojų laiškai”. “Schema”
„Lidl“ lentynose suklastotas medus
SEBASTIAN RENNACK: „Lidl“ kovoja, kad susigrąžintų kainų lyderio pozicijas Lietuvoje
Kokios priežastys?
- Konkurentai auga sparčiau nei „Lidl
- Popierinių laikraščių atsisakymas
- Agresyvus pirkėjų varymas į savitarnos kasas
- Susigrąžinkite kainų lyderio įvaizdį
- Reputacinės problemos dėl lietuviškų nelietuviškų prekių
„Lidl Lietuva“ finansiniai 2023 metų rezultatai… augimo tempas žemesnis nei “Rimi Lietuva”
Ko tinklas “pasiekė” per 2023?
● Greičiausiai pirmą kartą augo žemiau nei maisto prekybos rinka ir prarado rinkos dalį. Augimas buvo net žemesnis už Rimi.
● Nesugebėjo aplenkti IKI ir atsistoti į antrą vietą, nors 2022 trūko tik kelių šimtų tūkstančių.
● Grynąjį pelną nuo 53 mln. Eur 2022 susimažino kelis kartus iki 16 mln. Eur. Na, gerai, čia statėsi logistikos centrą daugiau išlaidų, bet pagrindinis pelno netekimas dėl nepakankamos augimo dinamikos.
2023 m. mažmeninės prekybos rinka Lietuvoje
PRICER.LT NETIKĖTAS KAINŲ PALYGINIMAS: KAIP AUKŠTAI BESKRISTUM NEREIKIA TAIP ŽEMAI KRISTI
Visa tai pirkėjas jaučia ir mato, bei priima sprendimus